Badania laboratoryjne oraz polowe gruntów:
- badanie zagęszczenia gruntów za pomocą cylindra wciskanego
- badanie stopnia zagęszczenia sondą dynamiczną SD-10
- badanie dynamicznego modułu nośności przy pomocą płyty dynamicznej
- badanie modułów odkształcenia i zagęszczenia przy użyciu płyty VSS
- badanie przydatności gruntów do robót ziemnych w budownictwie inżynieryjnym oraz kubaturowym
- wykonywanie odwiertów geotechnicznych w celu sprawdzenia parametrów zalegających gruntów
- kompleksowe rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych
Badania laboratoryjne oraz polowe kruszyw:
- badanie dynamicznego modułu nośności przy pomocą płyty dynamicznej
- badanie modułów odkształcenia i zagęszczenia przy użyciu płyty VSS
- badanie przydatności kruszyw do wbudowania w warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogowych, nasypów kolejowych, do betonów oraz mieszanek mineralno-asfaltowych.
Badanie MCE oraz MCAS:
- projektowanie recept na mieszanki
- stabilność wg Marshalla
- odkształcenie wg Marshalla
- wolna przestrzeń w próbkach Marshalla
- wskaźnik odporności na działanie wody TSR
- wskaźnik odporności na działanie wody TSR
- pomiar nośności oraz wskaźnika zagęszczenia płytą statyczną VSS
- pomiar nośności oraz wskaźnika zagęszczenia płytą dynamiczą
Badanie betonów, gruntów stabilizowanych spoiwami hydraulicznymi oraz elementów prefabrykowanych:
- projektowanie recept na mieszanki z gruntu lub kruszyw stabilizowanych spoiwami hydraulicznymi
- badanie wytrzymałości na ściskanie, zginanie,
- badanie nasiąkliwości betonów oraz prefabrykatów
- badanie wodoszczelności betonu
- badanie mrozoodporności betonu oraz gruntów stabilizowanych spoiwami hydraulicznymi
- badanie nieniszczące konstrukcji betonowych ( młotek Schmidta)
- badanie wytrzymałości na odrywanie pull-off
- odwierty w konstrukcjach betonowych
- badanie zaczynów iniekcyjnych
Badania mieszanek mineralno- asfaltowych oraz asfaltu
- projektowanie Badań Typu mieszanek mineralno-asfaltowych
- badanie penetracji oraz temperatury mięknienia asfaltów drogowych
- oznaczenie składu ziarnowego oraz ilości lepiszcza
- oznaczenie gęstości oraz gęstości objętościowej
- badanie wskaźnika zagęszczenia oraz zawartości wolnej przestrzeni
- badanie odporności na działanie wody ITSR
- badanie odporności na deformacje trwałe
- badanie spływności lepiszcza
- badanie szczepności międzywarstwowej
- wykonywanie odwiertów w warstwach MMA
- badanie grubości warstw MMA
- wykonywanie odwiertów z określeniem rodzajów warstw konstrukcyjnych
Badania diagnostyki nawierzchni:
- badanie ugięć nawierzchni Belką Benkelmana
- pomiar ugięć dynamicznych nawierzchni FWD
- badanie równości podłużnej nawierzchni planografem
- badanie równości profilografem laserowym IRI
- badanie równości poprzecznej
- badanie szorstkości nawierzchni – aparatem SRT
- pomiar głębokości makrotekstury nawierzchni
- badanie odblaskowości oznakowania poziomego
- badanie równości podłużnej profilografem laserowym (IRI)
Równość nawierzchni to jeden z najistotniejszych parametrów technicznych zakończonej inwestycji komunikacyjnej, ponieważ jest to cecha najsilniej odczuwalna przez użytkowników...
Profilograf laserowy jest urządzeniem przeznaczonym m.in. do badania równości podłużnej, określający wskaźnik równości IRI zgodnie z zapisami rozporządzenia MTiGM z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430 z późniejszymi zmianami Profilograf laserowy realizuje pomiar automatycznie podczas poruszania się pojazdem z normalną prędkością jezdną. Pomiar równości podłużnej realizowany jest przez czujnik laserowy oraz jednostkę inercyjną zintegrowaną z czujnikiem. Uzyskane dane dotyczące profilu podłużnego drogi, analizowane są w programie komputerowym obliczającym wskaźniki IRI dla 50-cio metrowych odcinków. Badanie równości podłużnej profilografem laserowym (wskaźnik IRI) stosuję się do badania dróg klasy A, S, GP oraz G.
- badanie równości poprzecznej profilografem laserowym
Profilograf laserowy wieloczujnikowy do badania równości poprzecznej jest systemem montowanym na pojeździe pomiarowym. System składa się z: belki pomiarowej wyposażonej w czujniki laserowe umieszczone w odpowiedniej odległości, akcelerometry oraz moduły i elementy niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania urządzenia...
Ocenę równości poprzecznej przeprowadza się metodą pomiaru profilometrycznego równoważną użyciu łaty i klina, umożliwiającą wyznaczenie odchylenia równości w przekroju poprzecznym. Odchylenie to jest obliczane jako największa odległość (prześwit) pomiędzy teoretyczną łatą (o długości 2 m) a zarejestrowanym profilem poprzecznym warstwy. Efektywna szerokość pomiarowa jest równa szerokości mierzonego pasa ruchu (elementu nawierzchni) z tolerancją ±15%. Wartość odchylenia równości poprzecznej należy wyznaczać dla odcinków 5 metrowych. Badanie równości poprzecznej profilografem laserowym stosuję się do badania dróg klasy A, S, GP oraz G.
- badanie szorstkości nawierzchni – urządzenie SRT
Szorstkość nawierzchni drogowej jest ważnym parametrem decydującym o bezpieczeństwie ruchu. Badanie szorstkości nawierzchni wykonuję się za pomocą urządzenia SRT...
Aparat SRT służy do oceny właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni drogowych, wyznaczając współczynnik tarcia w określonych warunkach pomiaru. Pomiar wykonuje się przy rożnych prędkościach tj. 30, 60 lub 90 km/h. Wybór prędkości pomiarowej zależny jest od użytkownika oraz od wymagań technicznych, jakie stawiane są badanej drodze. Badanie szorstkości jest badaniem stosowanym przy odbiorze nowych odcinków nawierzchni drogowych. W przypadku nawierzchni już eksploatowanych, badanie jest wykorzystywane w celu wyznaczenia odcinków niebezpiecznych („wyślizganych”) przeznaczonych do zabiegów poprawiających szorstkość nawierzchni. Badanie szorstkości nawierzchni aparatem SRT stosuję się do badania dróg klasy A, S, GP oraz G.
- badanie równości podłużnej nawierzchni planografem
Planograf umożliwia precyzyjny pomiar równości nawierzchni asfaltowych i betonowych w przekroju podłużnym wg normy BN-68/8931-04.
Oferujemy także badania soli drogowej do zimowego utrzymania dróg.
Ceny za badania laboratoryjne ustalone są indywidualnie i dostosowane do potrzeb Naszych Klientów. Ze względu na spersonalizowane podejście do Naszych Klientów jesteśmy wstanie przedstawić Państwu konkurencyjne ceny.
To co nas wyróżnia to doświadczenie i profesjonalne podejście do każdego powierzonego nam zadania.
Służymy naszą wiedzą i ekspercką poradą. Wszystko po to żeby wesprzeć Państwa działania w obszarze badań laboratoryjnych i polowych gruntów, kruszyw, betonów cementowych, czy mieszanek mineralno – asfaltowych.